Geoblog.pl    ziem    Podróże    Kuba    Kuba

Kuba

Kuba, Havana

Wynajem samochodu na 3 dni kosztowało nas 243 CUC wraz z ubezpieczeniem. W tym pełen bak czyli 45 litrów "gazolina 94", która wszędzie kosztuje 1,40 CUC. Czyli tak śmiesznie dostajesz auto z pełnym bakiem, oddajesz z pustym. Wiadomo o co chodzi - do zera nie wyjeździsz... no chyba, że jesteś z Polski :P Auto można odebrać np. w niedzielę o 22. Jeździmy: poniedziałek, wtorek, środa i w czwartek o 8 rano oddajesz. Jest to liczone jako 3 dni.

My poza Varadero byliśmy:
1) na plaży Playa el Coral między Varadero, a Matanzas. Nie warto - duże fale i rafy szału ni ma.
2) na południu (morze Karaibskie) gdzieś między Playa Larga, a Playa Giron - coś pięknego...
morze +5 'C więcej, płaskie jak stół, pełno ryb i bardzo ładne rafy
3) Havana - dość ciekawe doświadczenie tylko w strugach deszczu.

Ogólnie dość ciekawie zapuścić się w głąb wyspy. W miarę dobre drogi, znaków jak na lekarstwo i życzliwi ludzie, którzy chętnie w języku migowym :) wytłumaczą Ci jak masz jechać. Polecam miejscowość Cardenas. Około 15-20 km od Varadero. Wielkie miasteczko, po którym warto się chwilę pokręcić.

Naprawdę jest bezpiecznie. Na tzw. zadupiach wysiadałem z auta (gdzie patrzyli na nas jak na małpy w klatce) i pytałem o drogę. Ludzie byli życzliwi i przejęci tym jakby tu pomóc. Nocą po Varadero można też spokojnie się lansować. Dużo policji, która jest raczej spoko. Żebraków i naciągaczy znikoma ilość. Czasami zdarzy się jakiś murzynek, który skłonny jest Ci sprzedać dosłownie wszystko od Cadilaca, przez wycieczkę po cygara. Jedno "nie" wystarczy i odchodzi.

Sklepikarze jak wszędzie, na swoim fachu się znają. Jednak plus, bo na straganach nie są zbyt nachalni.
Przykładowe ceny:
fajny t-shirt 10-14 cuc
rum havana club 35cl - 2 cuc
duże cygaro w plastikowym etui - 3,50 cuc (28 cuc - 10 szt)
na lotnisku 2 cuc (18,50 cuc - 10 szt)
duży chewrolet drewniany ok 25 cm - 5 cuc (2 szt za 8 cuc)
średni cadilac drewniany ok 15 cm - 3 cuc (2 szt za 5 cuc)
dużym zainsteresowaniem ciszyły się też robione na drutach koronkowe sukienki, ale cen nie pamiętam.